Nuffnang Header

Tuesday, September 29, 2009

RIP Memey version Iya

mesti sedey kan bila tahu "Someone" yang kite sayang telah meninggal dunia. Meninggal dunia, tinggalkan dunia, dunia di tinggalkan and bla bla bla or omputih nya dipanggil Gone, dead, die. atau bahasa paling kasar Mati, mampos and bla bla bla.

Yeah. ini la yang aku nak cerita. cerita bermula ketika malam hari raya kedua. lokasi di kampung. waktu tak tahu sebab tengah syok di ulit mimpi indah. mimpi indah? eerkk. suasana malam yang sejuk, sepoi-sepoi bahasa memang syokk la untuk tido kan. sudddenly terjaga sebab dengar suara mama plus adik adik memekak cakap Memey dah mati.

Memey dah mati ok! Memey dah mati!!!!!!!!! Memey je yang dah mati bukan Awan. He-He. Awan mati memang aku mengelabah laa. adik-adik serta mama pulak sibuk-sibuk menyalahkan satu sama lain dan aku pulak.., of kos sambung tido balik laaa. perlu ke sibuk sibuk dalam perdebatan mereka tue? tak perlu!! Memey dah mati. that's it.

sesiapa yang tak tahu siapa Awan click here

bertengkar pon bukannya boleh hidupkan dia balik. orang kata, "Yang dah mati tue, biarkan mati. yang masih hidup nie, perlu terus kan hidup". contoh terdekat macam aku nie. dah tahu point kecoh-kecoh kat lua sebab Memey dah mati cukup. pastu sambung tido balik sampai tak ingat dunia. ingat dunia jugak la. gila ko tido lebih-lebih. tak balik aku shah alam esoknya. dah tak jadi Home alone, jadi Kampung alone kang. menangis 5 hari 5 malam. dah la nak final. buat hal laa.

dan esoknya, hari pengkebumian si Memey dibuat di kampung. memang lepas nie ada alasan laa untuk balik ke kampung menjenguk kubur Memey. kan mama kan? anyway, sorry la Memey tak dapat nak datang ke majlis tue. sibuk berdandan, bermakeup-makeup, packing barang serta berSnap-snap picture. masih ingat gambar-gambar di entry "aidilfitri di alaf baru"? under Hari raya ketiga. haaaa! masa gmbar itu diambil la merupakan saat-saat Memey di kebumikan.

TERLALU sedey!! sedey gyler dan gyler sedey dengan kematian "mengejut" Memey. dia tak da penyakit darah tinggi, kencing manis, mahupon kanser tapi nak buat macam mana, Tuhan lebih menyayangi dia.

aku tak boleh terima hakikat yang Memey mati dalam keadaan macam tue. lain la kalau dia ada penyakit seperti yang di sebut diatas, boleh aku terima lagi. ini tak. owh nooooooooo dunia nie sungguh kejam kan.

percubaan adik-adik untuk sunburn dia di tengah matahari terik menyebabkan nyawa Memey semakin berkurangan. kami terlalu leka berhari raya sambil menonton TV dan berbual kosong tanpa menyedari tiada kelibat Memey. mesti dia sedey diperlakukan sebegini. kalau la Memey tue mampu bercakap, mesti dia akan cakap macam nie

"sampai hati kan korang makan sedap-sedap tak ajak aku. kalau ye pon tak nak aku join venture sebab risau keselamatan aku disana tidak terjamin kerana dikelilingi kucing buas, at least kasihani la aku! aku pon nak merasai suasana berhari raya. "

Ini lah hari raya terakhir kami bersama Memey. ingatkan boleh la raya sama-sama lagi tahun depan. buat penat je aku pakaikan sit belt kat dia seperti yang di sarankan oleh kerajaan plus mama. "Utamakan keselamatan. orang belakang tue, jangan lupa pakai tali pinggang . nak kena saman" dengan harapan agar kite selamat sampai ke kampung. tapi tak pe. at least, aku dah mencegah sebelum terjadi. dia mati bukan nya sebab kecuaian aku so tak da la rasa bersalah.

Memey, Rest In peace yawww!



P/S : Memey yang bukan seperti apa yang anda fikirkan ;)

No comments:

Nuffnang Content