Nuffnang Header

Tuesday, September 22, 2009

Aidilfitri di Alaf Baru

Hari nie je dah masuk Hari Raya yang ke-3 kite sambut. still tak terlambat lagi for me to wish

SELAMAT HARI RAYA!!

to all my blogger friends especially to my beloved silent readers!
kawan-kawan seperjuangan, saya dah wish ok. so, tak perlu wish lagi kott.

saya sukeeeeeeeeeee Hari Raya! sebabbbbbbbb....,

bila tiba hari raya, semua orang gembira! yang lebih gembira mesti la kanak-kanak sebab dorang boleh dapat duet raya plusss dorang suka main bunga api!!


bukan itu aja, pakcik-pakcik yang merangkap bapak orang pon suka main bunga api. tapi dorang lagi advance la, mercun!


hari raya jugak, kunjung mengunjung rumah sedara mara adalah perkara wajib!



anyway, tahun nie aku dan family tercinta berghayer di kampung kelahiran mama iaitu Padang Sera, kedah. walaupon aku tak da grandma and grandpa in both side, still balik kampung jugak. sebab suasana berghayer di kampung lagi bestttt dari di Kuala Lumpur shah alam.

bertolak hari sabtu petang (2++Pm) since kete rosak so pergi la hantar workshop. masa tue dah macam berserah je sebab mama pon tak sure nak balik kampung ke tak. kitaorang just get ready je baju baju semua sampai la kete siap. nasib baik cina tue buat keje dengan penuh efficient! so dapat la kitorg balik kampung nun jauh di sana.

first time balik malam raya dan suasananya sangat bessttt even tak dapat tengok padi menguning di sepanjang jalan. tak pe, nasib baik kat utara musim hujan. so padi penuh dengan air laa.

Raya pertama

bangun mesti la awal. panas owh dan environment baru plus kite duduk kampung ok! nak bangun bangun lambat nie kat rumah aja. kat kampung kite perlu hypocrit sikit bangun awal. nati sebelum orang kampung membebel, mama dah membebel dulu "Apa nie anak dara bangun lambat". aku macam biasa la. sebelum mama membebel, lebih baik aku bangun. HE-HE

owh yaa. kami bangun awal sebab every year semayang ghayer mesti kat MASJID ok! ktorg satu family nie berlagak sikit. surau surau tak main. kitaorang main masjid aja. since kampung kat Padang Sera aka Kodiang, sempadan Perlis so nak pergi semayang ghayer kat Masjid Kedah sanggat la jauh jadi kite amik yang paling dekat iaitu Masjid Arau, Perlis. every year semayang kat situ. abah suka sebab lepas semayang dia boleh salam dangan Sultan Perlis.

tapi tahun nie, hajat abah nak salam dengan Sultan lagi tak berjaya sebabbb....., kitorang terlambat nak pergi semayang. HE-HE. almaklum laa, family ramai sanggat. nak menunggu sorang sorang mandi memang 2,3 jam baru habis. itu pon setelah dicampur dengan sesi bermake-up, touch-up, straighten rambut and etc. anak dara 5 orang memang macam nie bah!


then, menjadi turun temurun jugak, lepas semayang raya first rumah kitorang pergi beraya adalah KEDIAMAN SULTAN PERLIS! sebab apa? sebab depan Masjid Arau tue, dah rumah Beliau. HA-HA. lepas itu baru la berghayer rumah sedara mara.


muka orang tak pergi semayang ghayer. tangkap gambar sementara menunggu dorang selesai semayang sebelum serbu Kediaman Sultan Perlis.


Raya kedua

pergi berghayer lagi.. rumah sedara-mara jugak. tapi kali nie di Sungai Petani,Kedah. disebabkan kali nie perjalanan mengambil masa 2,3 jam so kami berkonvoi beramai ramai dengan makcik-makcik, pakcik-pakcik, pak menakan, pak long, mak long, sepupu dan etc.


Raya ketiga


balik shah alam laaa. Angah keje esok. tapi mama dengan abah cuti. hoyeahh! nak sambung raya lagi. since final start 30/09/09. tak pe tak pe, boleh enjoy lagi :)




muka jahat

muka baik ;)

Corat-Coret di Hari Raya:

* berghayer di kampung selera sanggat baik owh. bukan sebab makan ketupat or rendang. sebab makan kat kampung! Tak ler, sebab makan sambal belacan Tok buat. Fulamak! bestt in the world laaa. even lauk simple je, tapi bila makan di kampuang nikmatnya sanggat berbeza masa di rumah. abah pon siap makan nasi bertambah-tambah. mentang mentang feveret ulam ulaman tak dapat nak cari di key ell nie. haish! ok! next week jum diet!! ;)

* tengok gambar-gambar raya tahun nie memang sanggat sadis. sebab gambar tak banyak. semua orang expect aku yang jadi photographer. sedey gyler. habis sapa nak tangkap gambar aku????!! citttt. dah la photographer tak berbayar! dah la nak kena suruh baru tangkap gambar aku. aku nak jugak gambar candid. pastu bila suruh tangkap gambar mesti tak ikhlasss,

contohnya :


tengokkkkkkkkk!! tak ke dengkinyee. along punya keje.. tengokkkkk

nie lagi la tak yah cite. tengokkkkkkkkkk!! haish!!


tengokkkk, aku tangkap gambar dia cantek aja!!
tengokkkkkkkkkkkkkkk

ini saja aku sabotaj! HE-HE

aku nie macam dah buat iklan "Naik Bas lagi Selamat" tue. mana tak nya, semua depends kat aku kan. tengokkkkkkkkkkkkk..

to along :

cepat sikit kawin. aku dah tak larat layan perangai kooooo

No comments:

Nuffnang Content