Nuffnang Header

Friday, February 5, 2010

Freshies Dinner

Untuk meraikan kedatangan budak budak freshies yang tinggal di hostel, Kami ( Hostel Committee) bersama sama dengan MMU SRC (Students Representative Council) dan Counselling Unit telah pon mengadakan Makan Malam Rangkaian atau pon lebih mesra dipanggil Networking Dinner untuk semua freshies-freshies yang ber-intake October 2009 dan January 2010.

I cuba cuba jugak nak invite freshies intake June 2009 sebab I rasa mereka jugak perlu dikategorikan sebagai freshies tetapi terpaksa lupakan hasrat kerana tempat adalah limit memandangkan freshies dari June terlalu ramai.

Mengikut perancangan, it suppose to be held on 28 January 2010 yang lepas tetapi terpaksa dipostponedkan berikutan majority Hostel Committee yang berbangsa India mahu berpusu pusu ke Batu Caves mencari sesuatu yang I sendiri tak berapa nak pasti apa kebendanya itu.

Bincang yang I rasa macam tak bincang kerana mereka menggunakan kuasa veto akhirnya bersepakat untuk mengadakan majlis itu pada 3 February 2010. Tanpa banyak cekadak I just follow the flow je sebab I rasa ini satu kerja yang giler betul betul giler! Yeah, sebab I cuma ada one and half day sahaja untuk inform semua freshies di floor I pasal event ini.

Dengan menggunakan daya physical dan mental, I telah pon memaksa roomate kesayangan I, ili untuk menemani I mengetuk setiap bilik yang I rasa ini adalah bilik freshies. Dengan menggunakan instance sahaja I mampu memperolehi sebanyak 27 orang freshies dalam satu malam! Yeah, anda terbaikkkkkkk la eyra!

Petang, I dan Ili of course pergi meninjau lokasi majlis yang sepatutnya diadakan diFIT Ground Floor walaupon I tau girls tak diperlukan untuk datang tapi I nak datang jugak sebab I nak gelak. muahahaha. dorang telah pon diberitahu bahawa ada another event jugak berlangsung at the same time at the same venue tapi semua duk tak reti je then bila dah pukul 6 semua mengelabah mencari venue lain. haaa, amik ko haritue cakap tak da responed pon.

Perasaan I pulak time tue I rasa macam nak menjerit dan mengamuk hokeyyy. Dah pukul 6++ then suddenly they change the venue. I dah bagi tau freshies venue dekat FIT Ground Floor hokeyyyyy!!!! Nasib baik masa I ketuk bilik dorang I mintak no phone kalau tidak memang panas la I kan tak kan nak pergi sekali lagi bilik dorang inform one by one kan. ingat aku tak ada keje ke apa sigh.





Majlis berlangsung dan I jugak tertanya tanya dimanakah meja? dimanakah makanan? dimanakah itu? dimanakah ini? dimanakah ?!! dimanakah??!!! dimanakah??!! Oooo Emmm Geee!! I buat buat muka innocent seolah olah bukan salah I kenapa majlis jadi tak terurus. Bukan I yang plan, bukan I yang kena order catering, bukan I yang kena set up semua dan bukan I hokeyyy. I tak diberikan apa apa tugas pon kerana mereka rasa mereka sangat pandai buat kerja sorang sorang.


owh ya, untuk tidak mengeruhkan lagi keadaan yang telah sedia ada rumit, I telah pon memvolunteerkan diri menjadi sebahagian daripada game planner untuk malam itu bersama sama dengan Adai, Ili, Shan dan Jeeva dan ini la antara permainan permainan yang kami organise.

First game, each group kena hantar seorang wakil untuk mencari 15 barang-barang yang kami senaraikan. tak kisah macam mana cara pon dorang nak cari yang pasti dorang kena sediakan semua barang barang ini dalam tempoh 15 minit sahaja.

1) Calculator Scientific CASIO 570
2) Watch
3) Lighter
4) Lip Balm
5) RM50 New Design
6) Sandal sizes 5
7) HTC Hand Phone
8) Hostel Room key
9) SRC Presidents Signature
10) Proton Car key
11) SRC Business card
12) Sweater
13) Sunglasses
14) Topup card
15) Mohd Yousuf khan


Memandangkan game pon buat selepas dinner, ramai jugak yang balik. SRC President pon hilang entah kemana tapi game still diteruskan dengan mengantikan signature President kepada Vice President. kebanyakannya susah nak cari HTC handphone dan jugak calculator sebab ada ke orang bawak calculator ke dinner? mungkin ada untuk kira budget kottt. muahahahha.

dan yang penting the only one Yousuf la! semua duk berebut nak yusuf. nasib baik 5 minit sebelum game bermula kitaorang dah suruh Yusuf sorok. HA-HA





Second game, poisson box. tapi kali ini tak guna box kami guna ballon yang ada air. biar dorang tak kelam kabut pass kat each other sebab sesiapa yang masih lagi pegang ballon masa music berhenti kena ke depan buat "Freeze". dan mana mana group yang pecahkan ballon, the whole group kena punishment.


Third and last game, kumpulan 1,2 dan 3 bergabung untuk floor game. surat khabar disediakan untuk each group dan kesemua group kena pijak surat khabar itu. music dimainkan dan mereka kena bergerak ke tempat lain dan apabila music diberhentikan mereka kena pastikan yang kaki mereka telah pon memijak surat khabar. ketika music dimainkan jugak, hostel hostel committee yang lain diberi tugas untuk mengoyak surat surat khabar menjadi kecil.

Pelbagai aksi boleh dilihat melalui permainan ini. ada siap berpeluk, beritu dan berini. hais, macam macam.




Selepas selasai majlis dan juga sesi kemas mengemas kami telah pon berpakat untuk meraikan advance birthday untuk Jeeva dengan membaling ballon yang berisi air tadi kat dia.



Happy 21 birthdayyy, Jeeva!



P/S : More picture dalam facebook ya

No comments:

Nuffnang Content