Nuffnang Header

Tuesday, March 29, 2011

Hukum karma?




Orang selalu cakap, hukum karma itu adalah kepercayaan bahawa yang baik dibalas baik, yang jahat dibalas jahat or dalam bahasa omputihnya what goes around comes around. Kalau tanya orang lain, semua orang akan jawab this kind of answer. Tapi cuba anda fikir sejauh manakah sebenarnya anda faham dengan terms of HUKUM KARMA ?



Bila baca status facebook or twitter orang yang berhadapan dengan masalah dari 'someone,someone' mesti terasa macam 'weh kesian gila mamat ni, or kesian gila minah ni. Tak habis habis masalah timbul' lepas itu at the end of thier status mesti tulis,takpa ini hukum karma, hari ni hari aku, esok lusa mungkin hari kau dan blablabla.



Tapi tahukah or terfikirkah anda, bahawasanya orang yang selalu face dgn masalah yang tak sudah ni sebenarnya dorang telah pon menerima 'Hukum Karma' dari kesalahan kesalahan yang dorang pernah buat dulu? Sedar atau pon tidak this is actually the fact!



So sekarang yang aku tak faham ni, orang yang suka sangat tulis 'Hukum Karma' bila berhadapan dengan masalah sebenarnya mereka faham ataupon tidak DEFINITION OF HUKUM KARMA? or sebenarnya dorang sendiri tak sedar akan kesalahan masa lampau mereka sendiri? or lebih mudah dorang tak berani nak admit kesalahan sendiri?





Somehow apa sebenarnya defination of hukum karma erk bagi individual yang suka sangat tulis perkataan macam itu? Okay itu je yang nak tahu.


No comments:

Nuffnang Content