Nuffnang Header

Tuesday, October 20, 2009

4 days trip : Journey ( Shah Alam - Kodiang )

mesti korang tertanya-tanya mana aku pergi untuk 4 days hari tue kan. konon nak bagi surprise la kat korang tue yang tak update status kat facebook. no la, malas nak cakap pergi mana nati tau jugak kan. HE-HE.

aku dan family tercinta (except angah tak follow since dia kena keje on friday and monday) balik once again Kampung halaman mama di Kodiang, Kedah untuk meraikan Majlis Pertunangan Mak Cik kami.

Kami *siblings* panggil mak cik as "Kak Chik" since sejak kecil lagi dilatih untuk panggil dia dengan nama itu. muahahaha. itu reason yang pertama yang mungkin boleh dikatakan agak rasional jugak kan. reason kedua, dia anak ketiga dari 4 orang adik beradik. so memang sesuai sangat la pangkat dia sebagai "Chik". lagi satu dia sebaya Along. so rasa tua pulak kalau panggil dia mak cik kan.

actually, planning tak nak balik kampung since dah balik pon masa Hari Raya. Majlis pon buat 3 minggu lepas raya. kalau nak balik lagi rasa macam tak berbaloi je. kampung sanggattttttttttttttttttttttttttttttt jauh oke! sesiapa yang pakar dalam Peta Malaysia, Kodiang merupakan sempadan Perlis.

itu la sebabnya kami sekeluarga hanya balik kampung setahun sekali sahaja iaitu masa Hari Raya Aidilfitri. dengan duit tol, duit minyak lagi serta perjalanan yang mengambil masa dalam 4oo ++ KM memang agak sukar untuk kami balik kampung frequently. sangat letih dan penat tapi bessttttttttttt. Itu la sebabnya bila Hari Raya nikmat Balik Kampung amat di rasai.

since 4 days trip ke kampung so akan ada 4 post about this trip. ada alottttttt picture taken in every single day with different story nati. but only few yang akan di pamerkan disini. yang lain akan di upload sendiri dalam facebook. jangan lupa take and look oke.

for 1st day trip, tak banyak yang nak cerita sebab dalam perjalanan dari Shah Alam ke Kodiang mengambil masa yang agak lama. so nak singgah pon takut sampai lambat. just straight ke destinasi aja la.



Owh ya, kami konvoi 2 biji kereta since bilangan ahli keluarga semakin besar dan besar.*Besar punyaaa* . naik kereta berasingan dari Mama dan Abah sangat best kerana ke-sengalan kami semakin menjadi-jadi. dengan melalak tak hingat dunia plus lawak dibuat setiap masa memang mengamitkan suasana laa.

P/S : sangat best bila ada adik-beradik ramai okeeeeeee! especially bila masing-masing dah besar panjang pon still di bawah ketik mama dengan abah. nak pergi mana-mana always together-gether dengan family. family always comes first then baru your, your, YOUR boyfriend/girlfriend yah! remember that!


sides notes;
i'm having a period pain now. it's really hurt. i'll try to update it as soon as i can. i need some rest that's all.

No comments:

Nuffnang Content