Nuffnang Header

Friday, April 13, 2012

Corporate Meeting



First of all congrats to my kakak for having a new job offer in RapidKL (untunglaaaa lepas ni orang tu naik LRT, Bas, Komuter semua freeee) . She's got an offer after 1 month I'm having my internship here in Shah Alam. Rezeki orang nak kahwin who knows kan? and maybe tempias rezeki dari aku sebab kerja kat Shah Alam ganti dia kot hakhak nak jugak kannn! So both of my kakak now working in KL and left me alone in Shah Alam. So sad! Macam tu nak kerja dekat KL joining my sister after this je la!!!! hihi



Anyway, I just having my 2nd meeting this evening. I'll always thought meeting is something serious and people tend to be more serious especially when its relate with their job. And I always relate meeting with study. What I mean is, when we attend lecture class, we must silent phone, not talk to each other, focus only on the learning itself and jot down some notes if necessary. Same goes when its come to meeting. But somehow this is not what I should thinking.



Corporate meeting and students meeting for club or assignment is totally different. Kalau meeting assignment dengan kawan kawan boleh gelak gelak boleh chill chill lagi kan. Bila masuk tang corporate meeting je aku dah jadi macam cuak. Biar betul aku kena join sekali aku ni practical je ponnnn!! Disebabkan 1st time attend meeting ni jugak la aku dengan innocentnya tak bawak masuk handphone sekali comel kan?? Hakhakhak. Then bila masuk meeting aku tengok kakak kakak semua bawak handphone dorang sekali siap boleh main text text lagi lepas tu tak silent ponnnn terus cissss next meeting nak bawak tak kiraaaaa!!



Tapi tapi tapiiiiiii bawak handphone dalam meeting pon bukannya ada coverage. Sodeh terus mak!



So 2nd meeting tadi basically tak ada apa apa sangat pon. Bagi aku takda apa apa sangat la kan sebab aku pon tak faham terms terms yang dorang sebut tu hihi. Tapi ada jugak la belajar sikit sikit especially bila dorang present secular. Cuma rasa macam cultural shock sikit sebab dah biasa kalau presentation je mesti dalam English bila masuk TNB everything semua dalam BM terus rasa macam nak masuk kelas BM balik!!! Sedih when I don't know some 'Proper Malay' word. Blame MMU yang semuanya dalam English pleaseeee



Oh ya btw, supposedly meeting tadi jadi serious for 1 hour and half tapi bila Boss keluar je jumpa Datuk terus jadi santai meeting. Staff staff semua boleh bantai bawak stock makanan masuk bilik meeting sampai aku rasa macam woi ni meeting ke sesi makan makan ni??!!!! Siap boleh pass pass kerepek lagi tau. Dengan boss boss bantai makan kerepek sambil cakap heh.



However I do love this kind of environment actually. Especially knowing that all my colleagues is extremely hilarious!! And now bila banyak sangat kenangan manis rasa sayang pulak nak tinggalkan!!! Sobs :(

No comments:

Nuffnang Content