Nuffnang Header

Saturday, July 17, 2010

Hanya yang terbaik!

I am suppose to be busy this few days since I have lotsa work to be completed before my midterm break started this coming 26 July until 31 July but still nak update blog untuk inform perkembangan terbaru mana tahu ada yang nak tahu cewah perasan sungguh. Nothing much to know cuma quiet busy with Assignment, test, quizzes and stuff like that which supposedly you should know lah macam mana student life nowadays.



Heyyyy!! Midterm break is coming soon bebeh and hell yah it also means a day where all MMU students who have been completed their studies in MMU been celebrating in such a wonderful event called MMU'10 Convocation! These meaningful day in their life will held on 31 July until 2 August. eventho still have 2 weeks more to go, tapi masih lagi sempat untuk fikir baju apa nak pakai, make-up apa nak letak, hotel mana nak booked, ticket bus pukul berapa nak beli or even nak tukar baju disaat-saat akhir pon sempat lagi nih! so do prepared again again and again until puas hati hokayyy??!!! Convocation just once in a life so do grab this opportunities to melaram sakan bukan selalu pon.



Talking about MMU Convocation day yang akan berlangsung tak lama lagi,nak bagi tahu alah sekadar nak berkogsi informasi yang baru sahaja dengar (takda lah baru sangat) cuma sekarang ini baru berkesempatan nak inform ya lagi sekali alasan busy.



Old MMU entrance

Place where Convocation Ceremony will be held



First thing first nak bagi amaran dulu mana lah tahu ada orang tak puas hati apa yang bakal I cerita nanti.




AMARAN : Ini adalah fakta yang dibuat sendiri oleh Kementerian Pengajian Tinggi yang disampaikan oleh Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin pada 12 July yang lalu. so jangan nak pertikaikan kenapa itu dan kenapa ini, bukan itu dan bukan ini,okay? I just sampaikan apa yang I dengar dan baca sahaja.



According to Datuk Seri ini adalah Keputusan Sistem Penarafan Institusi Pengajian Tinggi(SETARA) 2009. SETARA adalah Tahap Terbilang, Tahap Cemerlang, Taraf Amat Baik dan Tahap Baik




SETARA Tahap Terbilang:

Tiada universiti dan kolej universiti yang mencapai tahap terbilang bagi 2009.



SETARA Tahap Cemerlang:

7 institusi pengajian tinggi awam dan 11 institusi pengajian tinggi swasta.



Senarai IPTA yang menerima pengiktirafan SETARA Tahap Cemerlang:

Universiti Islam Antarabangsa
Universiti Kebangsaan Malaysia
Universiti Malaya
Universiti Putra Malaysia
Universiti Sains Malaysia
Universiti Teknologi Malaysia
Universiti Teknolog Mara.



Senarai IPTS yang menerima pengiktirafan SETARA Tahap Cemerlang:

Universiti Multimedia
Universiti Kuala Lumpur
Universiti Teknologi Petronas
Sunway Universiti Kolej
Curtin Universiti Teknologi Kampus Sarawak
Monash Universiti Kampus Sunway
Taylor’s Universiti Kolej
International Medical University
Swinburne Universiti Teknologi Kampus Sarawak
Universiti Nottingham Kampus Malaysia
Management and Science Universiti.



SETARA Tahap Sangat Baik:

25 universiti dan kolej universiti iaitu 14 swasta dan 11 awam menduduki tahap sangat baik



SETARA Tahap Baik:

4 kolej universiti swasta menduduki tahap baik




Nampak disitu Multimedia University (MMU) diletakkan di kedudukan teratas dalam senarai. eventho dalam senarai ini tidak ditulis bilangan numbor, I eyra zahira yang comel lagi cute mengandaikan kedudukan itu dikira dari atas bermula dengan numbor 1 until 11 (for ipts only). Jangan pulak korang dengki dengan mengira dari 11 ke 1 eh. I lempang sorang-sorang laju-laju kang!grrrr



Anyway,apa korang rasa? dengki? iri hati? jeles? atau rasa macam nak cakap "eleh tak heran lah MMU mahal kot orang kaya je boleh masuk"



Okay let me clear this. Memang lah MMU mahal. fees kalau tak mencecah RM1k untuk 3 credit hour memang tak sah. mahal pon sebab subject yang diajar standard level US Education. So bila mahal qualification berbaloi lah. Alah kalau tak mampu banyak alternatives boleh fikir. Loan, scholorship semua ada. tak susah mana lah. ini mesti fikir tak suka pakai loan kan. habis tuh kalau dah tak mampu takkan lah selama-lamanya tak nak belajar. tak salah belajar tempat mahal sekiranya kita tahu apa yang kita akan dapat selapas grad nanti.



Jangan memberontak. ini hanya pendapat dan luahan seorang manusia bernama eyra zahira!



Di MMU kita belajar berkomunikasi dalam bahasa inggeris dengan baik sebab bila dalam kelas kita tak group dengan kaum sendiri je sebab Students dalam kelas terdiri daripada pelbagai kaum. Melayu, India dan Cina. Boleh je nak cakap dalam bahasa melayu tapi orang orang dalam kelas ada jugak foreigner students. So untuk tidak diskriminasi kenalah fasih berbahasa inggeris supaya foreigner foreigner disana tidak cakap "Sory I don't understand Bahasa" whenever kita cakap Malay dalam kelas or even buat group assignment dengan mereka.Oh okay cakap sebab ada experience. kehkehkeh



Jangan memberontak!! ini hanya pendapat dan luahan seorang manusia bernama eyra zahira!



MMU penuh dengan event every week yang boleh kita sertai. menjadi sebahagian daripada committee member's untuk setiap event yang dianjurkan oleh sesebuah organisation club or even tak masuk apa apa pon boleh. as long as join activity yang dorang buat pon dah cukup. Itulah kelebihan MMU yang I boleh nampak which penuh dengan event sana sini. menganjur sesebuah event sebenarnya bagus sebab ia mengajar kita dealing with others people out there. it is a good experience actually sebab honestly menjadi Head Division for Bazaar masa College Festival hari tuh telah memberi impact yang sangat mendalam pada I sehingga ke hari ini.



Jangan memberontak!! ini hanya pendapat dan luahan seorang manusia bernama eyra zahira!



Siapa kata MMU tak best? BEST SANGAT SANGAT especially bila dengar lagu sekolah MMU 'Permata Dunia' sebab lagu inilah yang banyak memberi sumber inspirasi pada I untuk belajar dan grad di MMU! Yelah kalau orang lain boleh habis belajar dan grad di MMU kenapa tidak I betul tak?



Btw, lagu ini memang WAJIB ada masa Orientation week, penutup sesuatu acara dan jugak masa convocation day. Kalau tak ada, memang tak lengkap sesuatu acara. oh ya lagu ini versi bahasa melayu. forigner disini dipaksa untuk tahu lagu ini dalam malay language since versi engelis sengaja tidak diterbitkan ^_^








Bawah nih versi with lirik



Apa apa pon heyyy MMU tetap yang terbaik!
I ♥ MMU


P/S : looking forward sama ada nak attend kakak2/abang2 MMU Convocation day nanti. My MMU batch which were taking diploma level also having a convocation that week. hopefully I managed to come for supporting them.

6 comments:

chawyna said...

wahh. best best dpt tgk utube yg ada lirik tu. tapi byk yg melakaa je kan. hehe

Anonymous said...

yeahhhh...sgt bangga ok!

Anonymous said...

yeahhhh....sgt bangga!

niena said...

tetibe semangat
haha

Unknown said...

wana : a'ah byk gambar dekat Melaka campus.

mimie : hehe kan,sangat bangga kan!

niena : HAHA tuh lah esp dengar lagu Permata Dunia!

NAZ said...

hahaha opps mmu terbaik lah :) niena suka lah tu haha

Nuffnang Content