Nuffnang Header

Thursday, November 11, 2010

Student talk for their right!

Video during Townhall Season between MMU students and MMU Management regarding MMU new policies that I had posted in the last entry.


Tapi satu je lah yang aku rasa pasal adding third furniture dalam hostel tak perlu dijadikan issue. Masing-masing kena lah pandai sacrifice. Macam budak FCM (Faculty Creative Multimedia) yang kita sedia maklum barang-barang dorang memang sangat banyak dan besar sebab dorang bermain dengan lukisan dan board. Kalau dorang rasa barang-barang dorang tak cukup nak letak dalam hostel sebab 3 person in a room plus third furniture dorang kena lah pandai cari alternative lain. Banyak apartment yang besar, luas dorang boleh sewa around cyber ini. Paling dekat itu ha Cyberia sewa je lah bilik kat situ buat apa duduk hostel kan. Tapi jangan pulak yang bagi alasan tak nak sewa bilik dekat Cyberia sebab jauh dari Faculty since hostel je paling dekat dengan faculty dorang kan.



Apa apa pon itu je lah yang aku rasa issue yang tak perlu dibangkitkan. Cuba lah hidup susah sikit. Belajar hidup sederhana. Kalau rasa barang yang tak penting, simpan kat rumah tak perlu bawa balik hostel. Kalau rasa tak boleh terima yang sampai cakap bilik air ada berapa je dengan budak-budak hostel ramai pergi je cari rumah sewa yang lain kan senang.



Aku faham kenapa pihak hostel decide nak masukkan third furniture sekarang sebab permintaan ibubapa yang selalu tanya kenapa bila anak dorang dapat meja, kena kongsi katil dan bila yang dapat katil single tak dapat meja pulak.Untuk nak adilkan semua pihak itu yang pihak hostel masukkan third furniture. Haish itu lah susah betul nak puaskan hati semua pihak kan.



Anyway, saya hanya mengutarakan pendapat sahaja jangan pulak yang banned saya lepas nih ya ;) saya pon ada hak untuk bersuara! ;)



P/S: this is my re-edit post since video upload buffering lama sangat so kena re-edit again and again. Sorry

No comments:

Nuffnang Content