Nuffnang Header

Thursday, October 21, 2010

Saya pandai masak, awak?

Someone post this Link in Facebook and suddenly terfikir untuk kongsinya bersama. Actually I dah lama dengar ayat ini dalam someone status in Facebook but masa itu I tak tahu pulak ada sentence behind it almaklum lah key point dah JELAS, PADAT DAN SAKSAMA (erk?) nak cakap apa lagi kan. Fikir-fikir lah.




Bagi kaum lelaki di luar sana, fikir lah sedalam dalamnya ayat ini daripada nak melenting tak tentu pasal. This is true fact yang tak perlu lagi dinafikan di Zaman serba moden sekarang ini.


Ingattt kalau tak tahuuuu, belajar lah. Tak salah merendah diri kalau itu boleh memperbaiki kelemahan diri. No offenses


Dah ah malas nak cakap lebih. Yang penting saya pandai masak walaupon tak ada lah sehebat Mama masak tapi at least saya pandai masak Nasi lemak, Mee Goreng, Nasi Goreng, Bihun Goreng, Sambal Ayam, Udang, Sotonggg name ittttt bebeh!!! Tapi awak?


Kesimpulannya, salah ke kalau perempuan tak reti masak? Benda ini should be balance lah kan. Kalau perempuan reti masak, lelaki kena lah pandai jadi imam dan vice versa. Alah benda ini semua adat tapi kalau adat pon mesti lah adil dan saksama tak boleh lah nak salahkan sebelah pihak je.


* Sources from iluvislam.com

No comments:

Nuffnang Content