Nuffnang Header

Monday, February 2, 2009

New sem, new hope, new afford

holla to mmu student!
welcome back for the 3rd trimester for 2009/2010!

so, dgn new sem nie. aku kena la bersemangat waja utk ke kelas event still in holiday mood agi. beysa la tue kan. baru first day class. bila mood nk belajar tue dh dtg, mesti ada afford nak p class

anyway, harinie class pertama aku adalah CHINESSES class. mula mula masuk kelas, agak blur jap sambil berfikir "eh, kelas nie aku kena fokus tapi asal aku berangan nie". then baru aku sdar rupa-rupanya chinesses clss jerk. pass and failesd je kot. wat pe la nk fokus sgt,ryte?

eh, belajar chinesse best! serious! walaupon pada mulanya, agak berbelit lidah utk sebut. yo la, lidah melayu kan. bila lec tulis perkataan chinesse kat board, aku serious xnmpk! tyme tue aku duk belakang then silau pulk. nmpk cikit cikit je tulisan.

tapi aku gagah kan tulis gak. kang xtulis xpaham lak. bila aku tulis aku rs mcm aku wat seni lak. seni y aku sendiri xphm. haha

nasib baik ada kwn baik tolong. chaili, thankz for the help. baru phm apa u ajar. lec xajar pon mcm mana nk tulis. bak kata u, apa y i tulis totally wrong! haha. mana i tau, i salin jerk.

apa apa pon, for today lesson nie y aku belajar :

"wo" = saya
"ni hou ma" = apa khabar?
"shi" = is,are,am
"sher fun" = makan
"ban" = kelas
"dian biao" = representative
"xue sheng" = student
" lau shi" = lec/ckgu


masa last clss pulk, lec suh every student kena ckp tiga patah perkataan utk sign attandce. nie perkataan y aku ckp:

1. "ni hou ma?"
2. "wo shi zahirah zulkifli"
3." wo shi lau shi"


muahahaha!

3 comments:

eyqaaman said...

selamat membelajar juga..jgn mls dot!!2 mgu lpas aku da tfikir nk wt bljr bhsa srwak kt blog aku..cma xde msa lg..tungguu!!

Zuriani Y. said...

wo ai ni =P

Unknown said...

hehe
apa ek mksdnya?
mcm penah dgr
"sy syg kamu ya"
anywway yan. tenkiu sbb view blog i!

Nuffnang Content